Salı, Kasım 06, 2012

Antik Yunan!




(google'da "ancient greek" diye resim arattığınızda karşınıza, ikinci sayfada böyle bir resim çıkması çok garip ve gurur kırıcı tabi)

Amerikan seçimlerinden bahsetmek istiyordum açıkcası bugun. seçim, demokrasi, zencili diye internette aratırken bir şeyler, kendimi antik yunanda buldum.. nihayetinde adamlar demokrasiyi bulmuşlar.. antik yunanı okurken amerikan seçimlerinden çok uzağa gittiğimi farkedip geri de dönmedim gari..

antik yunan, artik nasil bir donemse insanlarin yaptkilari her bi bokun gelecek nesillere kaldigi bir vakit alenen.. mesela karsiliksiz asik mi oldu platon, hemen yapistir "platonik"... daha baska ornek veremedim simdi.. ama var boyle.. cok var.. yakismiyor koca insanliga, yakismiyor uygarligimiza antik yunanda saplanip kalmak.. bir adim geriye cekilip durumu analiz etmek lazim.. "azuthik" die bi kavramimiz olsun ister miydiniz? ben de platonik olsun istemiyorum..



mesela biz tişort giyiyoruz, ama kizamik olmusuz, ve terleyince de tüm kizamik mikrobumuz tişortun üstüne gecmis, o tişortu arkadasimiz giyince hastalaniyor.. ne oldu şimdi bu "azuş'un hastalikli tişortu arkadasini deli divane etti" diye gecildi gitti.. ama kodumun eski yunaninda olsa bu işler nesiller boyunca şanin yürüsün anasini satiim.. alegorilerde büyü "azuth'un tişortu" densin her icine girildiginde sorun cikartan duruma..

mesela ben bugun bişi desem arkadaslarim inanmasa dediklerime "at yalani sikeyim inanani" derler gecerler.. ama ayni seyi antik yunanda yasayinca "cassandra kompleksi" oluyor.. cok muzdaribim bu konuda.. gercekten.. anneme hallensem "sapik" damgasi yiyecekken bugun, o zaman hallenenler simdi "oedipus kompleksi" ile taclandiriliyorlar.. adlari yuruyor.. bara gittiklerinde "o oedipus var ya bebegim, o benim işte.." diyerek kari kiz kaldiriyorlar.. hayir hepimiz bi gün toprak olucaz, öteki tarafta yazdigim kiza bu antik yunandan bi itoglu it gelirse "bi bakalim topugundaki tendonun ismi ne? dur adimi soyleyeyim rahat bul.. aşil!" diyip kizi gotururse, antik yunanmis, yari tanriymis demem sokarim orada bicagi.. öteki dünyada katil olurum..






(zeus ve oglan ganimet.. arkadaki ipnetorun kim oldugu hakkinda bir bilgim yok. ya da ne yaptigini tam şey edemedim. ama muhtemelen ateşi o ara çalıyor prometyus. artık ressamın boyası veya kagidi azdi heralde, tüm efsaneleri bi resimde çizip parsayı toplamak istedi.. kim bilir)

ama tabi ki her paranın bir öteki yüzü olduğu gibi her dönemin bir garibi oluyor.. bu dönemin de garibi ganymedes. bu zavalli tüysüz oglan, donemdaslari türlü türlü hastaliklara, türlü türlü organlara isim verirken, ne yazik ki, ama ne yazikki diyorum tarihteki ilk tecavuz, ilk bafillenme olayina maruz kalan insan olarak anilarimiza, mitolojimize yerlesmistir.. hikayesi o kadar aciklidir ki, bugun bir yunan mitolojisi uzmanina gitseniz "ganimedes in hikayesini anlatir misin bana usta, parasi neyse veririz" deseniz alacaginiz cevap "siktir et ya ben sana apolloyu annatayim, pompeyiyi anlatayim" olacaktir..

ama ben yufka yurekli ben, egitimin onemine her zaman inanmis olan ben size hikayeyi yuregim kan aglasa da anlatacagim..

ganimed cok güzel bir oglandir.. zeus da dayanamamis ve bunu bafillemistir..

yazik.. cok yazik...