Pazar, Mart 18, 2012

gezi yazısı

acaip özeniyorum gezi yazılarina.. ben de isterdim bi blog açayim orada sandaletli seyyah gibi şuralara gittik, buralarda kaldık, şunları yedik diyeyim.. ama işte türlü nedenlerden dolayı gidemiyoruz bir taraflara.. hoş gezmek bana göre olan bir şey değil ama orası ayrı. ama yine de gezi yazısı yazmaya çok öykündüm arkadaş.. ben de gittiğim, gezdiğim nacizane yerlerden birini yazayım istedim..



mart 2012, azuth'un evi gezisi. 2 gün 2 gece..


cuma akşamı gibi atlayıp azuthgillerin evine geldik. kentkartı önceden aldığımız için otobüsle gelmek çok rahat ve ucuza mal oldu (kisi basi, 1.5 ytl).. otobüsten inince hemen insanların yüzünden bambaşka bir yerde olduğunuz anlaşılıyor. o şehrin boğuculuğu ve stres'i tuhafiyecilerin, bakkaların yüzüne yansımamış burada. hepsiyle oturup sohbet etmek isterdim ama allah biliyor ya acaip yorulmuş ve acıkmıştık. o yüzden hemen eve gittik.. girer girmez de mutfak adını verdikleri bölmeye konuk ettiler bizi. modern güzel bir ortam. su sebilinden, cattle'ina kadar her şey düşünülmüş. menü dengeli hazırlanmış. günün yemeğini isteyince "sarma yaptım" diye bir cevap aldım. zeytin yağlı sarma da pek sevdiğim bir yemektir laf arasında.

halis ev sarması yapıyorlar burada. hoş baharatı biraz fazlacaydı ve yoğurt bulunmuyordu ama yine de olsun. fiyatlar çok uygun (5 tl, porsiyon) yanında suyu da bedava veriyorlar. buranın suyu bile ayrı bir tatda. suyunuz sebilden önünüze kadar servis ediliyor. yemek yerken isterseniz gazete de okuyabilirsiniz. her şey düşünülmüş yani. bir de yemeği yapan ve getiren aynı kişi. öyle tatlı, öyle güzel bir insan..

yemekten sonra bir çay istedik ve dinlence yerine geçtik. ferah aydınlık bir ortam kanepeler, televizyon yerli yerinde. fenerbahçe maçı olduğu için digiturk'u sordum.. varmış.. sigara dumansız, bedava digiturk. çok hoşuma gitti açıkcası. devamlı gazete okuyan ve bulmaca çözen sessiz sakin bir amca da vardı orada. fotograf cekmek istedik ama kabul etmedi. giderseniz mutlaka orada görürsünüz zaten. burasinin insanlari, havasından mi, suyundan mi bilinmez ama hayata karşı çok aceleci değiller. insan özeniyor.




cumartesi günü de dışarı çıktık.. dolaniyoruz. manzara bir harika. memleketin siyasi durumuymus, dünyadakı karışıklık falan umrunda degil milletin. gencler egleniyorlar. mis gibi izmir cumartesinde mis gibi insanlar hatayda dolaniyorlar. sonra fikret aklima geldi.. o da buralarda bir yerlerdeydi.. üniversiteden arkadasim bir yer acmisti.. hatayın üstündeki altınordu tesislerindeki çay bahçesi nasıl güzel nasıl tatlı.. birer cay soyledik.. etrafi gozlemeye basladim. altay ile altınordunun 17 yaş altı takımı maç yapıyordu.


belli fikret burayi eşi dostu gormek, iki laflamak için acmis.. gencler nasil hayat dolular.. yanımdaki arkadaşıma dedim "yaslandik mi biz be" o da bana dedi ki "olur mu oyle hic dün'den sonra sana yaasli dersem yazik olur".. o sirada firet masamiza geldi.. dedim "fikret cok güzel bir is cikarmissiniz ben hep gelirim buraya".. "tabii agabey eşi dostu gormek icin actik bu kafeyi" dedi.. hemen uzatti kartini verdi 0232 555 42 29.. reklam yapmak degil bizim amacimiz güzellikleri farkettirmek.. resme tıklayıp büyük olarak görürseniz, panosunu da görebilirsiniz, çay, poğaca herşey var hem de uygun fiyatlarla. nasıl güzel nasıl tatlı bir yer. (burası biraz hincal uluç stayla oldu kabul ediyorum)

banyo ve lavabo çok hoş. duşkabin yapılmış. su giderinin üstüne kücük bir yapma çim bile konmuş. güzel ama hoş ayrıntılar bunlar. klozetlerin üstünde dergiler birakilmiş. yine güzel düşünülmüş bir fikir. ama dergi temmuz 2008 sayılıydı. biraz daha güncel olunabilir diye düşünüyorum..

yatak dağınık bir stilde bırakılmış. başta garip gelse de sonrasında alıştık. sonuçta bir ev ortamı sunuluyor. önceki misafirlerin haytalığına verdik bunu. baş ucu lambası kitap okumak için değil, sanki yıl sonu bilançolarını yazmak için mevcut gibiydi ama olsun.. yine sağ tarafta bir gitar var mesela. rahatınız ve eğlenceniz için her şey düşünülmüş. isterseniz gitarınızı çalın, isterseniz cep telefonunuz oyunları ile oynayın

mükemmel bir hafta sonu göz açıp kapayıncaya kadar tükendi. çıkışta bir pano asmışlar her gelip kalan kendinden bir iz bırakmış bu panoda. biz de ufak bir şekil yaptık ama buradan söylemem.. gidip kendiniz görün.

azuth'un evi izmirde.. 2 gün 2 gece. konaklama yemek herşey dahi 110 lira..