Cumartesi, Mayıs 23, 2009

Kitsch

Bu günden sonra "kitsch" kelimesinin anlami tam olarak bu "mardan palace" denilen yerdir gözümde.. o kadar para yatiriyorsun bi otele, o kadar şekil yapiorsun ama altın renginden, altindan, oryantel desenlerden kaçamayarak, bu kadar zevksizliğe imzanı atıyorsun. ne garip. şahsen ben bu otelde kalabilecek kadar zengin olsam, giderdim burj el arabda kalirdim. zira konsept aynı niye dandigine para vereyim ki? allaşkına yukardaki odayı beğenip "allahim burada kalmalıyım" diyecek olan var mı içinizde? kadife bordo koltuklarda büyüdüm ben mesela. o siradan. yatak siradan yerdeki halı siradan. bizim evden farkı yok yahu buranin..

insanlar para kazanacağım derken, zevk kazanmadan büyüyorlar. sonra zengin olup böyle zevksizlik abidesi şelyere imza atiyorlar..

sırf bu yüzden sınıf atlamaya karşıyım aslında. sınıf atlayan, yeni zengin olan birisinin zevkli olmasina imkan yok. zira diyorum ya eğer hile hurda ile o parayı yapmamışsa, çalışmış demektir ve o arada da hiç bir beğeni edinememiş demektir. taaa "kaynanalar" dizisinden beri bilinen bir şey bu.. ki şehirlerde 80li yillarda inşa edilen tüm binaların bu kadar zevksiz olmasının nedeni de bu kanımca. zira o binaların muteahhitleri de bir şekilde sonradan zengin olan insanlardı. Oysa eskiden öylemiymiş. Sınıf atlamak acaip zormuş. O binaları inşa edecek adamların da para kazanmaya vakit harcamak gibi bi dertleri yokmuş. Doğuştan zengin olunca insan kendisini sanata verebiliyor. Öyle olunca da gelsin pangaltıdaki apartmanlar, gitsin beyoğlundaki apartmanlar..

velhasil bu sonradan görmelerin otelinde kalacağıma, çiçek pasajında bir duble rakı içerim. benden bahtiyarı olmaz orada!