Pazartesi, Mart 23, 2009

tanrı neden insanları sevmez?


blog'a uzun süredir yazmadığımın farkındayım. bunun nedeni gerçek hayatta tanıdığım insanların blogu okumasindan acaip rahatsiz olmamla birlikte benim nedense bahar hüznüne bürünmem. karı gibi olup gittim saçımı kestirdim bu yüzden mesela, ama işe yaramadi.. ben de gittim telefon aldım, ama telefonu almamın getirdiği mutluluk, sagolsun 2 gün sonra telefonun 4 te üc fiyatina düsmesi ile bozuldu.. mutluluğun anlık olması hadisesi beni acaip geriyor bu bağlamda. mutluluk dediğin uzun süreli olmali yahu.

ama yok tanrı insanları o şekil sevmemiş ki, mutluluğu tamamen kimyasal bir düzeneğe bağlamış. beş altı tane kimyavi madde koymuş beyne. misal demiş çukulata yiyince kullarım mutlu olsun, salsinlar dopamin denen maddelerini, ama sonra çok mutlu olmasinlar "anasini satiim kilo alcam ya" diip üzülsünler mesela, onun icin de ben beyne ufak piç kurusu reseptorler döşeyeyim. onlar emiversin geriye dopaminleri.. aynı şekilde seratonin diye bir madde daha koymuş mesela.. hani o "ol" diyince olmuş ya insan oğlu, nasıl olduysa arada böyle nörotransmiterler de olmuş. kullarım her seferinde aynen mutlu olmasınlar diye.

ama nasıl olduysa, bu mutluluk hadisesi acaip geçici geri emilimi olan bir şeyse, mut sahibi olmamak yani mutsuzluk feci kalıcı bir şey. bir insan senelerce mutsuz olabilir mesela. hiç bir norotransmiter, ak yuvar, karaciger mut salgilamaz mesela. "ulan yeter biraz da mutlu olalim" diyen bir vucut aminoasiti yoktur. mesela mutsuz olmanızı sağlayan maddeler vardır dunyada, aldiginiz anda beyindeki tüm norotransmiterler akşam ezanı okunmuşcasına evlerine girerler.. hic bir vucut hücresi de çıkıp "noluo arkadas" demez. mutsuz bir sekilde kalirsin, ta ki vucudun fiziksel tepkiler verene kadar, en sahanesi kanser bile olabilirsinz mutsuzluktan..

oysa ben çok mutlu olmaktan kanser olan birisini görmedim duymadim.. duyanınız varsa da yorumlara yazilsin lütfen.

velhasil kelam, tanrı kullarını sevseydi mutsuzluğun gecici olmasini, mutlandigimiz zaman da bunun tüm ömür sürebilecek bir zamazingo olmasını saglardı. hadi onu kendisi yapmadi, bari o emilimleri bir şekilde önleyen ilaclarin, ne bileyim eroinin, kokain'in,(bu uyusturucu maddelerin hepsi, vucuddaki nerotransmiterlerin, emilimini engellerler bir sekilde. farkli yollari vardir. merak eden suraya bakabilir,) falan vucuda zarar vermesini engelleyebilirdi. "kullarım ilerde bulursa bunlari, oyle zararli seyler yapayim ki uzun süreli mutlu olmaktan ürksünler" diyebilirdi.. ama sen koca tanri olmussun "esrar eroin kokain hepsi hain" demissin, ben senin iyi niyetinden süphe ederim allah baba.. yanlissam yanlissin deyin.. köksal sen de yazilarimi okuma anasini satiim.. utaniyorum lan!