Pazartesi, Ocak 26, 2009

Türkçe öğretmeni


İnternet'te blog okudukça, şu dünyadaki en başarısız meslek grubunun Türkçe öğretmenleri olduğunu düşünüyorum.. feci takip ettiğim iki blog var mesela. birisi pucca'ninki diğeri "siminya"ninki.. mükemmel şeyler yazıyor bu kızlar.. daha doğrusu içimdeki "tuğçe baran" okuma isteğini doyuruyorum.

zaten sanırım jane austen'den bu yana insanoğlunda böyle bir merak var. kadınlar özel anılarını yazsınlar biz okuyalım anasını satayim. erkek olarak yazsak, tüm aleni düşünceleri nakletsek, alacağımız en gerçekçi yorum "vay abazan" olurdu sanırım.. ancak nick hornby ayarında birisi olmak gerek sanırım, erkek olup da kendisiyle ilgili anılarını en özel sırlarına kadar anlatabilmek için.. kızların iç dünyalarını açtıkları blogları bir kenara bırakalım. (kızlarda günlük formatlı bloglar ne kadar yaygınsa, erkeklerde de futbol o kadar yaygın)

her neyse.. bahsetmek istediğim şeye dönelim. bu iki delicesine takip ettiğim blogta da, internette genel yazım ortamlarinda da ancak 7.48 oranında "dahi anlamındaki deler" ayrı yazılıyor. bağlaç kilerin oranı daha az (%4.12) herkez yazanların oranı daha az. ama o konseptte direk mide bulandırdığı için ederi fazla. "herkez" yazan birisi isterse kuantum fizikten bahsetsin ciddiye alamam..

-alfa bozonu burada y maddesinin içinden geçerek herkez'in görebileceği bir spektrumda şey edecek!

falan desin tokatlarım. nobelli fizik adami nils bohr demem, döverim..

ee peki bundan kim sorumlu? türkçe öğretmenleri tabii ki! tamam ben de cok türkce fanatigi degilim ama, bu deler bu kiler beni benden aliyor.. bana koşmak için yere basmak neyse yazı için de bu kurallar öyleymiş gibi geliyor.. koşarken yere doğru bastıktan sonra götün başın ayrı oynayabilir sorun değil, ama yere sağlam basıcaksın arkadaş..

bu türkçe öğretmenleri mutlular mı acaba yaptiklarindan? çok da önemliydi ya küçük ünlü uyumu, sert ünsüzler falanlar filanlar, onlarla doldurdular beynimizi ve esas önemli noktayı ıskaladılar..

bence böyle hata yapan insanları şu şekilde ayıplamalıyız (copy paste yapabilirsiniz)

"dostum yazdıkların fevkalade ama bi sik anlaşılmıyor.. neden diye soracak olursan, tak diye yapıştırırım cevabı. çünkü gramerin aşırı dandik. deleri ayıramıyorsun daha gelip ne anlatıyorsun ki? dikiş atamayan cerrah'tan farkın yok. bypass yapıyor olabilirsin, beyindeki en şahane yerden tümorleri alabiliyor olabilirsin, ama daha dikiş atamıyorsun yahu.. ben güvenir miyim senin cerrahlığına?"

bu arada farketmişsinizdir ki fotonun konuyla ilgisi yok.. onu kendim için koydum. kaşına gözüne kurban olduğumun kadını.. ne güzel durdun sen blogda öyle..