Perşembe, Ocak 15, 2009

Oh Olsun






Tarik akan'ın son ertem eğilmez filmlerinden bir tanesidir oh olsun ve dünyanin en keyifli filmleri içinde sayılabilir. ne zaman ki hayat benim ağzıma sıçmaya çalışsa açarım izlemeye çalışırım.. kemal sunal, halit akçatepe, metin akpınar, hulusi kentmen,adile naşit, tarık akan, münir ozkul, hale soygazi oynarlar filmde.. münir özkul yaşar ustadır sonralari anilacagi sekilde ve feci duyarlidir.. her neyse..

hulusi kentmen in ender bir sekilde kotu bir adamdır ama yine de fabrikatordur.. filmin içinde konseptten alakasız olarak yapilan espriler beni benden geçiyor açıkcası.. hatta soyle veriim

tarik akan: pardon cakmaginiz var mi
hale soygazi: hayir yok
tarik akan: ama bende var
hale soygazi: (suh güler) ama ben sigara icmem ki
tarik akan: olsun mühim olan tanismak..

bu hadiseyi reel hayatta en kisa sürede yapicam..

kemal sunal: ben simdi amca mi olucam
halit akcatepe: erkek olursa evet kiz olursa hala olursun..

bu espriyi ilk duydugumda 12 yasindaydim.. 6 gün falan gülmüstüm.. idrak edememistim gidip halama "hala ben simdi mesela kiz olsam sen teyzem mi olcaktin" diye sormuslugum var.. yavan bir sinema yazisi oldugunun farkindayim ama su dandiklik icinde, calismak yerine işi öteledigim bir procastranation içerisinde daha iyisini yapamadım.