Pazartesi, Ocak 19, 2009

İnternetten birisiyle tanışmak





Dün pucca, birisinin yazdıklarına link vermiş.. işte internetten tanıştığım 3 çocukla birlikte oldum, üçü de birbirinden sikkoydu temalı bir yazıydı. isterseniz kendiniz okuyabilirsiniz..

yahu şimdi kabul etmek gerekiyor ki bu internetten gerçek hayatta olamayacak hızda arkadaşlıklar kuruyoruz.

reel hayatta asla taniyamayacagimiz insanlar ile tanisiyor sacma sapan dostluklar kuruyoruz bu internet denen ortamda. sahsen benim msnimde tiyatro oyuncusundan, ralli pilotuna kadar bir sürü insan var.. ulan benim tiyatro deneyimim "pinar süt cocuk tiyatrosu ile uzaydan gelen dost sincap" adli oyun ile sinirliyken ne işim olur tiyatro oyuncusuyla.. hayir bir de kendisini cok seviyorum, bayiliyorum. atsan atilmaz satsan satilmaz bir durum.

internetin ergonomik olmamasi yani insana uyum gostermemesi yüzünden bir sürü maraz cikiyor hali hazirda. zararsizlarini gectim insanlar para kaybediyor, organlarini kaybediyor internetten süpper arkadas olduklarini "düsündükleri" (elimle tirnak işareti yapmadiysam serefsizim burada) sayesinde. ve en kötüsü olan cocuklara oluyor..

kac senedir internetteyim.. 97 den beri falan heralde.. 10 sene diyelim yuvarlak hesap.. her 1 senede 1 karsi cins ile tanissam 10 kisi ile tanismis biri olaraktan internetten tanistigin bir karsi cinsle, aslinda karsi cinsi gec direk birisiyle anlasmanin altin kuralli, bülent ortacgil'in "eylül aksami" sarkidir..

yukarıda dedigim gibi insanlar internette reel hayatta asla tanisamayacaklari insanlarla tanisma firsatina erince bocaliyorlar sanirim. su internetten adam cikmaz hadisesi de buradan gelior bence.. mesela benim 13 senelik sahane arkadasliklarim varken, bir kere yalan soylememisken, bir kere küslük olmamisken internetten tanidigim insanlar ile kavga edebilior, internetten sevdiklerime yalan soyleyebilior, onlari kendime küstürebiliyorum..

işte dostlarim bu "eylül aksami 2000" (ziya korkut gibi bir ürünü lanse etmeyi ogrenecegim bir gün) ile internetten tanistigimiz biri ile mükemmel bir ilişkimiz olup olmayacagini ölcebiliyoruz.. sarkiyi birbirimize soyleyebiliyor muyuz? ayni otobuse binmis miyiz? ayni para cebimize girmis olabilir mi?

deneyimlerimden yola cikarak sunu soyleyebilirim ki bu sarkiyi tutturamayan internet ilişkileri 3 hafta sonra, 3 ay sonra 3 yil sonra ama bir gün patliyor... (sonuc bolumunu daha sikko yazamazdim)




ha bu arada van morrison'un "september night" die bi sarkisi varmış yahu.. hey yavrum hey bülent.. müzik türleri farklı olsaydı bari.