Salı, Aralık 30, 2008

Alpacino kredibilitesi

ne zamandir düsünüordum boyle biseyi de tam olarak adlandiramamistim. iyi oldu internetten bir yerlerden buldum bu tamlamayi... böyle de feci havali oldu.. nasil ki hastalik örnek vakka üzerinden adlandirilir o sekil..

her neyse efendiler bu hadise al pacino veya türevlerinin ne yaparlarsa yapsinlar, ne kadar kötü olurlarsa olsunlar yaptiklari ile begeni toplayabileceklerini gosterir.. 10 tane film cekse alpacino ve 9 u paspal olsa yine de 10 unuda izlerim mesela.. sinemada özellikle bu hadiseye cok rastlaniyor.. yasamin kiyisinda paspal otesi bir film olmasina ragmen sinemalar doluyor zira fatih akin in "al pacino kredibilitesi" var.. o izlettiriyor filmi.. ayni sekilde tim burton ve sweeney todd hadisesi..

bugun ben cikip oskarlik iş yapsam.. yirtinsam, delirsem burada.. türlü türlü tekniklerle türlü türlü varoluslar ile sinemada cigir acsam en iyisinden "aferim" alirim.. ama bu adamlar kumulatif olarak basarili olduklarindan artik sikko işleri ile bile ödül alabiliorlar, osursalar altin portakal, sicsalar altin ayi nin en iyi efekt ödüllerine aday gosteriliyorlar..

hülasa marx abimizin kümülatif deger teorisi de bunu soyler.. bir sekilde eklersiniz işte gecmisteki yaptiklariniza daha güzel seyler yapmak icin falan filan.. aslinda marx in alenen konuyla ilgisi yok sadece entelektüel oldugum annasilsin diye sey ediim dedim..

hazir sinemadan bahsetmisken bu coen biraderlerle de yakin temas kurmak istedigimi belirtmek istiorum

kaşım gozum benzior bu arkadaslara.. gitsem soyle kücük bir vilayetinin nufus mudurlugunden soy adimi "benimkinin sikindirik olmasi neticesinde coen olarak deiştirmek istiyorum hakim bey" desem de degistirsem.. sonra ver elini amerika diye "selam abilerim ben geldim.. ben de sizin kardesinizim" desem soyle ayak yapsam diyorum.. artik tatli dil dokmekle bir 3. olmayi umuorum. sacsa benzior, kaşsa benzior arkadas..

hele bi coen birader titrini alalim sonra cekecegimiz filmler "ücümüze ücünüz bayram etsin cükümüz" misali olmazsa serefsizim.


geçen nemo dedi "sen de ilerde finans terimleri ile konusup tav edersin beni" dedi.. ilerisi yok şu an da konuşabilirim kücük hanim! bakin işte kredibilite.. hell yeah!